Ja nu ska jag berätta om varför jag inte var nöjd med hotellet vi bodde på eller resan och framförallt vings bemötande kring detta Är mycket så delar upp inlägget .
Del 1
Vi bodde på ett hotell som heter Krizantem , Ving gav hotellet 3 stjärnor , det stod 4 på hotellet.
Ett medelstort hotell , flera byggnader,3 pooler osv.
När vi först kom dit så fungerade inte ac, n på vårat rum , jag anpassar inte min semester efter vingsguider och är inte en person heller som behöver en tredje part som ska förmedla mellan mig och personalen på hotellet , så jag gick till receptionen direkt och påpekade detta, det skulle åtgärdas och en tekniker skulle komma -inget hände, efter två nätter inser jag dessutom att safetyboxen inte är fastskruvad i väggen .Det är alltså en lös låda (typ ett kassaskrin )vi betalar för, och dessutom så har vi öppet alla fönster i rummet för att det är så jädrans varmt dygnet runt så hur säkert är det med hela resekassan i ett löst skrin?
Så enkelt var det att plocka lös den? bara lyfta upp den.
tadaaa..
Underbart visst vill man betala för det här ?, jag bar den från andra byggnaden flera trappor ner till receptionen , flåsandes la jag upp den på disken och ifrågasatte deras säkerhet här på hotellet , sen gick den inte att öppna heller så dom skulle öppna den och nu till det bästa .Dom bryter sig in i den med en vanlig skruvmejsel! .Sen tänker dom inte ge oss pengarna tillbaka heller , men jag kräver pengarna tillbaka och visst fick vi det, jag var även på dom om acn nu för nu började jag bli less.
Dagen efter så kommer dom och sätter in en helt ny ac i rummet åt oss , halleluja vi får sova normalt i två nätter, sen är den trasig igen , historien upprepar sig vi klagar i receptionen och sista natten fungerade det , så sammanlagt hade vi en fungerande ac 3 nätter av 7 .
Sen vatten , det fanns 3 stora vattenbehållare som nästan aldrig var påfyllda, dom stod i ute temperatur så vattnet var varmt, fanns sällan vatten och jag som helst inte dricker läsk hade flera gånger lättare vätskebrist var helt yr , tillslut köpte vi vatten .Sen angående dryck vid kvälls underhållningen (som jag kommer till sen ) som var längst bort på hotellet där var baren stängd och dom hade inget vatten eller läsk så man kunde ta man blev gå till andra delen (längst) bort för att få tag på dryck, och hotellet var ganska stort .Inte ens vatten kunde dom ha då heller, aldrig varit med om något liknande .
Vid buffén så hade dom inte någon handsprit? vi upplevde inte heller att grönsakerna, pålägg, yougart , såser osv stod i kyla som på andra hotell och det var massa flugor kring maten , Fredrik fick inte ta så mycket han ville vid frukost stoppade dom han och sa max 3 ägg och när man bad om mera mat tex till middagen sa dom ”no more”, det var så här till barnen också..
fortsättning följer om personal., underhållning och framförallt ving bemötande som är rent skrattretande !
Att säga att man inte ska resa med Vingresor kanske är att ta i, det är ju hotellet som verkar vara problemet och kanske borde Ving avsluta sitt avtal med dem. Jag reser alltid med Ving och har aldrig varit missnöjd.
Kommer till deras bemötande därför vill jag inte rekommendera ving
Du är underbar på alla sätt tack för att du förgyller mina dagar.